دسته‌بندی وبلاگ
آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

بدترین ساعات برای نوشیدن قهوه به توصیه متخصصان تغذیه

نوشته شده در تاریخ3 سال پیش توسط
دوست داشتن0

به احتمال زیاد قهوه، بهترین و پرمصرف‌ترین نوشیدنی در عصر جدید است و دلیل خوبی هم دارد. علاقه به مصرف کافیین، افزایش بهره‌وری و عطر و طعم فوق‌العاده قهوه، این‌ها همه بر این موضوع دلالت می‌کند. صبر کنید! فواید قهوه به همین‌ها خلاصه نمی‌شود. قهوه تلخ می‌تواند مهارت‌های شناختی را افزایش دهد، به هضم غذا کمک می‌کند و به عنوان ضدالتهاب عمل کند. متخصص تغذیه شارون کاتزمن، به تحقیقات جدیدی اشاره می‌کند که نشان می‌دهد قهوه حتی ممکن است یک ماده مفید در برابر زوال عقل باشد.
اما با این همه فواید، آیا شرایطی وجود دارد که در آن قهوه در واقع بیشتر از فایده خود آسیب برساند؟ ما با متخصصان صحبت کردیم و بدترین زمان‌های نوشیدن قهوه را جمع‌بندی کردیم. در ادامه با ما همراه باشید و از نوشیدن قهوه در این ساعات پرهیز کنید.


1. بعد از ظهر!


نوشیدن قهوه بعد از ساعت 12 ظهر می‌تواند به طور جدی در برنامه خواب شما تداخل ایجاد کند. عدم استراحت کافی به مرور بر روی عملکرد مغز و زندگی روزمره شما تاثیر گذاشته و این موضوعی است که کاتزمن بر روی آن بسیار تاکیید می‌کند.
راه حل اینست که کسانی که به نوشیدن قهوه عصرگاهی عادت دارند، سعی کنند که صبح‌ها قهوه داغ خود را با قهوه‌ای که به صورت سرد (cold brew) دم‌آوری شده، جایگزین کنند. معمولا قهوه سرد دارای کافیین بیشتری نسبت به قهوه داغ است و این بدان دلیل است که شما برای تهیه قهوه سرد به طور کلی به ازای مقدار معینی آب به پودر قهوه بیشتری نیاز دارید نسبت به زمانی که یک قهوه داغ تهیه می‌کنید. پس در نتیجه، قهوه شما غلیظ‌تر و کافیین بالاتری دارد.
بنابراین نوشیدن یک قهوه سرد ساعت 11:30 صبح، ممکن است انرژی مورد نیاز کل روز شما را تامین کند که دیگر نیازی به نوشیدن قهوه عصرگاهی نداشته باشید. حتی شاید بیشتر از یک فنجان قهوه داغ بعد از ناهار! پس حتما این سبک را امتحان کنید.


2. وقتی قبلا دو فنجان قهوه خورده‌اید!


از قدیم گفته‌اند که هر چیزی در حد اعتدال آن خوب است و قطعا نوشیدن قهوه هم از این قاعده مستثنی نیست. البته شما می‌توانید انرژی مورد نیاز خود را تامین کنید بدون اینکه در مصرف آن زیاده‌روی کنید. کاتزمن معتقد است که مصرف 2 تا 3 فنجان قهوه در روز متعادل است و ضرری نخواهد داشت، اما مصرف فنجان چهارم به بعد ممکن است باعث ایجاد کم‌آبی در بدن شما شود. دانشمندان معتقد هستند که مصرف بیش از 4 فنجان قهوه در روز باعث کوتاه شدن عمر شما خواهد شد.


3. زمانی که معده شما خالی است!


مسئله‌ای که ممکن است خود شما هم موقع نوشیدن قهوه صبحگاهی آن را کشف کرده باشید. از آنجا که این نوشیدنی اسیدی است، نوشیدن آن با معده خالی می‌تواند باعث ناراحتی شود. همچنین این میزان اسیدیته ممکن است برای افرادی که دل‌درد، رفلاکس، مشکلات گوارشی و یا حتی فقط ناراحتی معده دارند، مشکل ایجاد کند.
اما روش‌هایی برای گریز از این درد معده وجود دارد! توصیه می‌شود که دانه‌های قهوه غیر تراریخته یا ارگانیک خریداری کنید که کمترین میزان سم و بیشترین میزان آنتی اکسیدان را دارند. همچنین قهوه خود را با نوعی شیر ترکیب کنید تا از میزان اسیدیته آن کاسته شود.
به کسانی که عادت دارند صبح‌ها قبل از هر چیزی قهوه میل کنند، توصیه می‌شود که آن را با قهوه سرد جایگزین کنند، به این دلیل که قهوه سرد دارای ترشی و اسیدیته کمتری نسبت به قهوه معمولی است. از شب قبل، قهوه خود را به صورت سرد دم کنید تا تفاوت آن را احساس کنید.


4. وقتی سطح کلسترول خون شما بالاست!


اگر با کلسترول خون بالا دست و پنجه نرم می‌کنید، لازم نیست که نوشیدن قهوه را ترک کنید. کاتزمن توصیه می کند که ممکن است شاید شما بخواهید نحوه نوشیدن آن را کمی متفاوت کنید.
این موضوع اثبات شده‌است که اکثر قهوه‌های فیلتر شده، بر افزایش سطح چربی‌ها تاثیری خنثی دارند، اما بر خلاف آن، قهوه تصفیه نشده یا قهوه فرانسه می تواند کلسترول بد "LDL" را افزایش دهد. بنابراین اگر سطح چربی LDL در بدن شما زیاد است، یک قهوه فیلتر شده با کاغذ تهیه کنید تا از افزایش این چربی مضر جلوگیری کرده و طول عمر خود را افزایش دهید.


5. به صورت روزانه!


علاقه‌مندان به مصرف نوشیدنی‌ها می‌دانند که قهوه می‌تواند به عادتی تبدیل شود که در حد اعتیاد باشد. بنابراین توصیه می‌شود که هر وقفه‌ای را که باعث افزایش فاصله بین وعده‌های نوشیدن قهوه می‌شود، انجام دهید.
کاتزمن می‌گوید: "من اعتدال را توصیه می‌کنم، زیرا محرک‌هایی مانند قهوه تأثیر مستقیمی بر سطح انرژی دارند. آن‌ها این کار را با افزایش فعالیت سیستم عصبی مرکزی انجام می‌دهند که از طریق هورمون‌های تحریک‌کننده (مانند آدرنالین) و انتقال دهنده‌های عصبی که انرژی ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، صورت می‌پذیرد. مشکل این جاست که بدن ما به مرور زمان با اثرات آن‌ها سازگار می‌شود و برای به دست آوردن همان مقدار انرژی، نیاز به مصرف دوزهای بیشتری دارد؛ که در نهایت منجر به فرسودگی و خستگی می شود.
بنابراین به مشتریان پروپاقرص قهوه توصیه می‌شود که مصرف 4 یا 5 فنجان در هفته را هدف قرار دهند و هر زمان که امکان دارد این نوشیدنی را با ماتچا یا چای سبز جایگزین کنند.

منبع: eatthis.com

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

ورود به حساب کاربری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای ذخیره آیتم‌های محبوب ایجاد کنید.

ورود به سیستم

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم